سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / هایک ویژن

دوربین مدار بسته پیشرفته

    نظر

انتخاب دوربین مدار بسته پیشرفتهانتخاب دوربین مدار بسته پیشرفته

دوربین های امنیتی مناسب می توانند آرامش خاطر بیست و چهار ساعته فراهم کرده و در عین حال از مهمترین دارایی های، اموال و افراد زندگی شما در دنیایی نامطمئن، محافظت می کنند. 

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی از لحاظ اندازه، طراحی، کارایی و قابلیت دارند و انتخاب از میان آنها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای و مناسب برای خانه یا محل کار مزایای بی شماری دارد که در این پست به برخی از سوالات معمول در این مورد پاسخ می دهیم.

قابل رویت بودن یا نبودن دوربین

این که نظارت بر چه چیزی را لازم داشته باشید و دوربین ها در کجا نصب شده باشند، تعیین می کند که آیا به دوربین های مدار بسته کوچک نیاز دارید یا دوربین های فشنگی معمولا بزرگ تر بوده و به راحتی جلب توجه می کنند بنابراین عامل بازدارنده قدرتمندی محسوب می شوند. مطالعات نشان می دهند که مجرمان اغلب مکان هایی با ضریب امنیتی پایین را مورد هدف سرقت های خود قرار می دهند و از خانه ها و املاکی که دارای ابزارهای امنیتی آشکار هستند اجتناب می کنند.

دوربین های قابل رویت می تواند مجرمان را از انتخاب خانه یا محل کار شما دور نگه دارد البته در برخی موارد، دوربین های کوچکی که جلب توجه نمی کنند، انتخاب بهتری هستند. دوربین های کوچک مانند دوربین های سوراخ سوزنی برای نظارت بر نقاط کوچک و حساس مفید بوده و می توانند در مکان های کوچک جای بگیرند و مخفی باقی بمانند. برخی از این دوربین های مدار بسته حرفه ای به قدری کوچک هستند که می توانند در کف دست جای بگیرند.

نصب دوربین در داخل یا خارج از محل

اکثر دوربین های مدرن می توانیند هم در داخل و هم در خارج از محل عملکرد خوبی داشته باشند. البته محیطی که دوربین در آن به کار می رود می توانند تعیین کننده دوربین مورد نیاز شما باشد. فاکتورهای مهمی که باید در نظر بگیرید نصب و جایگذاری ان است.

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی از لحاظ اندازه، طراحی، کارایی و قابلیت دارند و انتخاب از میان آنها می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

با توجه به آب و هوای محیط، لازم است دوربینی با طراحی بادوام انتخاب کنید که می تواند در مقابل برف و باران شدید و محیط های سخت دوام بیاورد. خوشبختانه برخی از دوربین های امنیتی مدرن مخصوصا برای کاربردهای خاص، طراحی می شوند. یک نمونه از این دوربین ها در صنعت حمل و نقل به کار می رود. دوربین هایی که در این صنعت به کار می روند به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند در لرزش بسیاز بالا هم کارایی لازم را داشته باشند.

دوربین های امنیتی داخلی هم با همین ویژگی های محیطی به بازار عرضه می شوند که می توانند در شرایط سخت دوام بیاورند. بخش آشپزخانه در رستوران ها از دوربین هایی استفاده می کنند که در برابر چربی، دود و پاشیدن قطرات مایع مقاوم باشند. تعیین نوع ابزار و نصب آن در خانه یا محل کار شما، مهم ترین فاکتور در انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای است.

گستردگی ناحیه تحت پوشش چقدر است؟ی نیاز به یک

بزرگی منطقه ای که می خواهید بر آن نظارت داشته باشید یکی از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای و نوع شبکه مورد نیاز برای خانه یا محل کار شما است. یک روش آسان برای تعیین نوع و تعداد دوربین های مورد نیاز، رسم نقشه ساختمان و کف آن ناحیه است. اگر گستردگی ناحیه بالا باشد در این صورت دوربین های PTZ بهترین انتخاب هستند چون میدان دید وسیعی و توانایی زوم روی یک نقطه خاص را دارند.

مناطق کوچک تر ممکن است فقط به دوربین های استاتیک نیاز داشته باشند البته باید نوع شبکه را هم در نظر گرفت. بیشتر خانه ها و مکان های تجاری نیاز به یک شبکه LAN دارند البته نواحی وسیع تر باید از شبکه WAN استفاده کنند.

وضوح جزئیات و شفافیت تصاویر چقدر است؟

دوربین های مدار بسته حرفه ای و مدرن می توانند بر خلاف گذشته تصاویری با رزولوشن و کیفیت بالا تولید کنند. رزولوشن مورد نیاز برای خانه یا محل کار شما با اندازه محیط تعیین می شود محیط کوچک مانند اداره یا محیط های مشابه معمولا به دوربین هایی با رزولوشن بالا احتیاج ندارند. بالعکس، محیط های وسیع مانند هایپر مارکت ها نیاز به دوربین هایی دارند که تصاویری با رزولوشن بالا تولید کنند.

بهترین روش برای تعیین رزولوشن مورد نیاز، ارزیابی محیط و انتخاب مناسب است. استفاده از این متد در طولانی مدت در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

شرایط روشنایی چیست؟

روشنایی یکی از فاکتور های بسیار مهم در زمان خرید و انتخاب دوربین مدار بسته حرفه ای برای خانه یا محل کار شما است. فرقی نمی کند دوربین ها در داخل یا بیرون محل نصب شوند، میزان نور در طول روز و تغییر فصول، متفاوت خواهد بود. در زمان در نظر گرفتن شرایط نوری، لازم است مشخص شود که کف محیط انعکاس نور دارد، آیا باز تاب نور شدید است و آیا میزان نور می توانند بر دوربین تاثیر بگذارد و مثلا فلاش هایی در تصاویر ایجاد کند؟

دوربین های امنیتیدید در شب مدرن برای ثبت تصاویر مفید تحت یک سرس شرایط نوری طراحی شده اند و از تکنولوژی هایی مانند فیلتر های IR و نور افکن های مصنوعی استفاده می کنند.

آیا ضبط صدا ضروری است؟

برخی از دوربین های مدار بسته مدرن دارای قابلیت ضبط صوتی هستند که به پرسنل بخش امنیت امکان شنیدن یا حتی صحبت کردن با مجرمان را داشته باشند. این امکانات صوتی می توانند شامل سنسورهایی باشند که وقتی صدا به سطح معینی رسید، شروع به ضبط صدا یا پخش آلارم کنند. گر چه خیلی ضروری نیست اما گنجاندن قابلیت های ضبط صدا در دوربین های مدار بسته می تواند مزایای امنیتی منحصر به فردی را برای محافظت از محیط کار و منزل فراهم کند.

شرایط فضای ذخیره ویدیو چیست؟

ذخیره ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین های خانه یا محل کار نیازمند یک DVR / NVR با ظرفیت ذخیره مناسب است. با توجه به این که دوربین های شما بیست و چهار ساعت در حال ضبط باشند یا فقط زمانی که حرکتی را شناسایی کردند شروع به ضبط کنند، اندازه فضای ذخیره مورد نیاز شما تعیین می شود.

اگر می خواهید دوربین های مدار بسته پیشرفته شما مدت طولانی در حال ضبط باشند در این صورت به یک DVR / NVR که قابلیت ذخیره این ویدیوها را داشته باشد نیاز دارید که قیمت آن بالاتر است. تعیین میزان ویدیویی که می خواهید ضبط شود به شما در انتخاب DVR / NVR مناسب کمک کرده و در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

دوربین مدار بسته و سیستم های نظارتی حفاظتی دارای المان های بسیاری هستند که متناسب با نیاز و کار بری رعایت ای المان ها در انتخاب دوربین مدار بسته الزامیست مضاعف بر موارد ذکر شده در این مقاله، در انتخاب دوربین مدار بسته برند معتبر نیز بسیار مهم می باشد زیرا برند معتبر  دارای کیفیت بالا، پایداری تصویر، امکانات هوشمند و مهم تر از همه خدمات پس از فروش حرفه ای می باشد.