سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوربین مداربسته / نصب دوربین مداربسته / هایک ویژن

اهمیت و ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا در منزل

    نظر

دوربین های مداربسته یکی از مهم ترین تجهیزات تامین کننده امنیت در محیط پیرامون ما هستند. نصب دوربین مداربسته داهوا می تواند ما را در نظارت دقیق و بیشتر محیط منزل یاری کنند.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، محیط پیرامون منزل، از جمله اماکنی هستند که نیاز به کنترل و نظارت بیشتری دارند چرا که بیشتر نا امنی‌ها زمانی رخ می‌دهد که افراد در منزل حضور ندارند. بنابراین نیاز است که این محیط با استفاده از سیستم دوربین مداربسته، پوشش داده شود. شرکت داهوا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم‌های نظارت تصویری در دنیا است که متناسب با نیاز افراد و هر محیطی، محصولات کارآمد را ارائه کرده است. در این مطلب به بررسی اهمیت نصب دوربین مدابسته داهوا، می‌پردازیم.

نصب دوربین مداربسته داهوا، چه تأثیری در برقراری امنیت در منزل دارد؟

شما می‌توانید متناسب با محیط منزل و نوع تردد آن محیط، دوربین مناسبی را انتخاب و نصب نمائید. برای این امر نیاز است که از یک متخصص و یا نصاب دوربین مداربسته کمک بگیرید. در ادامه به ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا در محیط‌های مختلف منزل می‌پردازیم.

 

درب ورودی: یکی از حساس‌ترین نقاط منزل، درب ورودی آن می‌باشد. بنابراین نیاز است که این نقاط را با نصب دوربین مداربسته داهوا پوشش دهید. شما می‌توانید متناسب با ارتفاع سقف، نیاز، سوژه مورد نظر خود و … دوربینی مناسب را انتخاب نمائید. به صورت کلی دوربین‌های دام و بولت برای این محل بسیار مناسب می‌باشند، توجه داشته باشید که دوربین‌های دام، مناسب‌ترین گزینه برای نصب در گوشه دیوار و سقف هستند و دوربین‌های بولت نیز مناسب نصب بر روی دیوار هستند. حتماً دوربینی را انتخاب نمائید که بتواند تصاویر مناسب همراه با وضوح و رزولوشن بالا را ارائه نماید. بارها دیده شده که به علت نصب دوربین مداربسته نامناسب، مالک ساختمان و یا محل نتوانسته مدرک قابل استنادی را به مراکز قضائی ارائه نماید. ما توصیه می‌کنیم که سیستم مداربسته را انتخاب نمائید که از قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) پشتیبانی کند، تا بتواند عکس‌هایی از چهره‌های افراد در حال تردد برای شما تهیه نماید و سریع به اطلاعات مورد نظر خود دست یابید.

اگر انتخاب شما تکنولوژی HDCVI است، می‌توانید دوربین‌های 2MP به بالا را همراه با دستگاه‌های ذخیره سازی سری X داهوا، خریداری و نصب نمائید تا از این قابلیت استفاده نمائید که می‌توان به دستگاه‌های ذخیره ساز DH-XVR5104HS-4KL-X، DH-XVR5108HS-X، DH-XVR5108HS-4KL-X و DH-XVR5216AN-4KL-X اشاره کرد. همه ی این دستگاه‌های مذکور از قابلیت‌های هوشمند و تشخیص چهره، قابلیت فشرده سازی H.265+و همچنین از دوربین‌های IP، CVBS، AHD، TVIو CVI پشتیبانی می‌کنند.

DH-XVR5104HS-4KL-X : این دستگاه 4 کانال داهوا، می‌تواند از دوربین با رزولوشن 8MP و یک هارد 10TB پشتیبانی

کند .DH-XVR5108HS-X: این دستگاه 8 کانال داهوا، می‌تواند از دوربین با رزولوشن 5MP و یک هارد 10TB پشتیبانی

کند .DH-XVR5108HS-4KL-X: این دستگاه 8 کانال داهوا، می‌تواند از دوربین با رزولوشن 8MP و یک هارد 10TB پشتیبانی

کند .DH-XVR5216AN-4KL-X: این دستگاه 8 کانال داهوا، می‌تواند از دوربین با رزولوشن 8MP و یک هارد 10TB پشتیبانی کند.

به صورت کلی دستگاه‌های ذخیره ساز بسیاری از محصولات داهوا وجود دارند که از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند که ما به برخی از آن‌ها اشاره کردیم.

همچنین اگر انتخاب شما تکنولوژی IP است، می‌بایست دوربین‌ها و دستگاه‌های NVR که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند را انتخاب نمائید که برخی از آن‌ها عبارتند از :

DH-IPC-HFW4431TP-S-S4 : این دوربین IP، با قابلیت ارائه تصاویر تا رزولوشن 4MP و پشتیبانی از قابلیت‌های تشخیص چهره، IVS ( هوشمند ) و WDR (120dB) می‌تواند شما در نظارت دقیق محیط یاری سازد.. با نصب دوربین مداربسته داهوا 2MP مذکور، می‌توان تصاویر دید در شب مناسب تا برد 80 متر را دریافت کرد. این دوربین در مقابل رطوبت، باد، باران و برف، گرد و غبار مقاوم است و از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند و با بهره گیری از استاندارد IK10 در مقابل ضربات خارجی مقاوم است. از دیگر قابلیت‌های شگفت انگیز این محصول، پشتیبانی از حافظه داخلی 256GB است که این امکان را فراهم می‌آورد که تصاویر تا مدت زمان محدودی بدون نیاز به دستگاه ذخیره ساز، درون حافظه داخلی ذخیره شوند.

NVR5232-4KS2 : این دستگاه ذخیره ساز تحت شبکه 32 کانال، با پشتیبانی از قابلیت‌های هوشمند، تشخیص و شناسایی چهره، SMD Plus ( تشخیص حرکت پیشرفته)، امکانات بی نظیری را در خصوص نظارت محیط برای شما فراهم می‌سازد. این محصول با پشتیبانی از 2 هارد 10TB و فرمت فشرده سازی 265+، امکان ذخیره سازی تصاویر در مدت زمان بیشتری را دارد. با نصب دوربین مداربسته داهوا پلاک خوان و این دستگاه می‌توانید، از قابلیت پلاک خوانی بهره برید.

راهرو و راه پله: این نقاط نیز نیاز به نظارت و کنترل دقیقی دارند و نیاز است که ورودی‌های آن‌ها و پاگردها با استفاده از دوربین‌های با کیفیت و رزولوشن بالا پوشش داده شوند.

آسانسور: یکی از نقاط پرتردد دیگر در ساختمان‌های مسکونی، آسانسور است که می‌بایست در این محل نیز دوربینی مناسب با رعایت استانداردها نصب شود. یکی از دوربین‌های محبوب مناسب نصب آسانسور در تکنولوژی HDCVI، دوربین DH-HAC-HDW1200LP است، این دوربین، یک دوربین با کیس Eyeball است. با نصب دوربین مداربسته داهوا 2MP مذکور، می‌توان تصاویر مناسبی را همراه با صدای محیط پیرامون دریافت کرد. این دوربین در مقابل رطوبت، باد، باران و برف، گرد و غبار مقاوم است و از استاندارد IP67 پشتیبانی می‌کند.

پارکینگ: یکی دیگر از نقاط پر تردد در منازل مسکونی، پارکینگ‌ها هستند که می‌بایست تحت کنترل و نظارت قرار گیرند. دوربین‌های پلاک خوان بسیاری در دنیای نظارت تصویری تولید شده اند که یکی از محبوب ترین آن‌ها دوربین ITC237 می‌باشد. با نصب دوربین مداربسته داهوا مذکور، می‌توان لیستی از پلاک‌های ساکنین مجتمع‌های بزرگ را در دیتابیس دوربین تعیین کرد تا در صورت تشخیص و شناسایی پلاک در لیست مجاز درب راهبند باز شود، همچنین می‌توان گزارش دقیقی از تردد خودروها با زمان دقیق را بدست آورد.

درب ورودی واحد: به صورت معمول، در درب ورودی واحد مسکونی دوربینی نصب نمی‌شود. این قسمت با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند و دزدگیر مکسرون پوشش داده می‌شود. برای این امر می‌توانید، یک قفل هوشمند بر روی درب ورودی واحد نصب نمائید تا افراد مجاز با استفاده از اثر انگشت، رمز، کارت و تلفن همراه هوشمند (از طریق بلوتوث) بتوانند درب را باز کنند. همچنین می‌توانید سنسورهای مناسب دزدگیر مکسرون را در نقاط حساس منزل خود نصب نمائید تا احتمال سرقت و دستبرد به منزل خود را به صفر برسانید.

 

1.       افزایش امنیت اینترنت اشیا

2.      سیستم امنیتی یکپارچه

3.      تکنولوژی EXIR هایک ویژن

4.      معرفی سیستم اعلام سرقت

5.      شهر هوشمند

6.      امنیت سایبری هایک ویژن

7.      دوربین زیر آب هایک ویژن

8.      تغییر رنگ تصویر در دوربین مداربسته

9.      دوربین حرارتی هایک ویژن

نویز دوربین مداربسته